eerste dag op stage - Reisverslag uit Assing, Denemarken van Jelle Pullens - WaarBenJij.nu eerste dag op stage - Reisverslag uit Assing, Denemarken van Jelle Pullens - WaarBenJij.nu

eerste dag op stage

Blijf op de hoogte en volg Jelle

19 Augustus 2014 | Denemarken, Assing

In de ochtend gingen we om acht uur ontbijten christ had toen al de koeien gevoerd en zijn medewerker gemolken en die was heel vroeg begonnen omdat de koeien hier 3x per dag gemolken worden. Na het ontbijten zijn we eerst een rondje langs als zijn percelen gereden en heeft hij uitgelegd welke boeren er op welk bedrijf zitten en nog wat andere verhalen. Daarna hadden we een rondje over zijn erf gedaan en heeft christ verteld hoe het eerst was en wat alles nu is. Omdat hij er nog niet zo lang zit en alles verbouwd heeft want hij had eerst een bedrijf in Ikast dat is ook in Denemarken. Maar daar kon hij het niet goed volhouden omdat het een vrij groot bedrijf was en daar dan veel in moest investeren om zijn hoofd boven water te houden. In de middag zijn we met de fendt 820 bezig geweest om die gereed te maken voor het komend landwerk. Daarvoor moesten we naar de smid om wat onderdelen te halen en bestellen. In de avond zijn we bij Marc bijltjes op de koffie geweest om wat voor de maïs te bespreken dat is ook een Nederlandse boer. Dus het was wel een interessante eerste dag.